Co-teaching kc De Klimboom

Geplaatst op november 2, 2020

betekenisvolle introductie van een schilderles door juf Mirjam

De coaching start op De Klimboom gefaseerd. De eerste acht leerkrachten doen mee vanuit eigen wens of noodzaak. Dat maakt de gesprekken prachtig. Toch ben ik ook altijd een beetje nerveus. Welke vragen stel ik? Krijg ik wel de echte leerwens op tafel? Ben ik niet te sturend? Of juist niet prikkelend genoeg?

Tegelijk wil ik mezelf en mijn gesprekspartners de ruimte gunnen. De begeleiding is maar kort, laten we er gewoon in duiken! En eerlijk gezegd, komen er op die manier vaak prachtige inzichten bovendrijven. En soms zijn ze minder prachtig of zelfs een beetje pijnlijk. Dat is leerzaam en in coachingland heet het dan ‘dat het schuurt’.

Karin Kotte gaf inmiddels haar 2e training aan het team. Tijdens die ochtend, gaven twee leerkrachten die meedoen aan de coaching een korte presentatie over hun ervaring met coach Monique van Vught en mij. Hopelijk inspireert het hun collega’s om mee te gaan doen aan de tweede coachingsronde.

zintuigelijk onderzoek in groepjes
kleurenonderzoek, lekker met de vingers

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie