Co-teaching De Achterberg

Geplaatst op november 14, 2020

Onderzoeksruimte, en kijk hoe het plafond gebruikt wordt!

Binnenkort is er op De Achterberg een tweede training ProcesGerichte Didactiek door Karin Kotte. Deze week is een kleine voorhoede al aan het kennismaken met co-teaching Beeldend. We onderzoeken tegelijkertijd, hoe PGD is te combineren met groepsdoorbrekend werken…

Het schoolgebouw is uit 1954. Ik kom niet vaak meer in scholen met een historische waarde, maar het doet iets met je. De hoge plafonds. Zoals het licht valt door het prachtige glas-in-loodraam… Volgende keer maak ik een foto!

open materialenkast

De inrichting van ruimtes doet ertoe. Of hoe er gebruik van ruimtes wordt gemaakt. Bijvoorbeeld, ruikt het handvaardigheidslokaal muf, of ruikt het naar verse klei van uitgestalde werkstukken?

In mijn gesprekken gaat het in figuurlijke zin ook om ruimte. Hoeveel ruimte krijg je als leerkracht? Of hoeveel ruimte néém je, voor zaken die jijzelf nodig hebt of voor zaken die je belangrijk vindt voor je leerlingen. Hoeveel ruimte gun jij jezelf? Een vraag die ik mezelf ook regelmatig stel.

De komende co-teachinglessen maak ik in ieder geval ruim baan voor al dit ruimtelijks!

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie